Opis

Kompleksowy, praktyczny poradnik o tym, jak „walczyć” ze sprzedawcami i producentami w toku składania reklamacji. Wielu przedsiębiorców wykorzystuje niewiedzę konsumentów bezpodstawnie odrzucając ich reklamacje.

W e-booku nasi prawnicy pod przewodnictwem radcy prawnego Beaty Kielar-Tammert, posiadającej wieloletnie doświadczenie sądowe i pozasądowe we wspieraniu konsumentów w toku składania reklamacji (i nie tylko), omówili wszystkie istotne aspekty składania reklamacji.

Ebook napisany jest w sposób praktyczny – każde zagadnienie opisane jest w formie pytań i odpowiedzi i jest oparte na prawdziwych sytuacjach, co pozwala bez problemu zrozumieć nierzadko zawiłe przepisy prawne.

Zapraszamy do zakupu! Ponad 50 stron merytorycznej wiedzy

Aktualna przecena: 39 zł zamiast 59 zł.

Spis treści:

W ebooku min. uzyskasz odpowiedzi na poniższe, przykładowe pytania:

GWARANCJA A RĘKOJMIA
Czy mogę zmienić rodzaj reklamacji z gwarancji na rękojmię, składając jeszcze raz reklamację?
Jeśli sklep internetowy udziela gwarancji jako sprzedawca, to czy również ta gwarancja będzie akceptowana w autoryzowanym serwisie producenta?
Jeśli sklep internetowy udziela gwarancji jako sprzedawca, to czy również ta gwarancja będzie akceptowana w autoryzowanym serwisie producenta?
Czy w przypadku złożenia reklamacji z tytułu gwarancji przy sprzedaży również obowiązuje ustosunkowanie się do złożonej reklamacji (odpowiedź czy reklamacja uznana, czy odrzucona).
Jakie kolejne kroki można podjąć w celu odzyskania oddanego na gwarancję produktu?
Co teraz mogę zrobić, czy mogę spróbować jeszcze raz w jakiś sposób interweniować?
ELEMENTY REKLAMACJI
Czy muszę posiadać przy reklamacji oryginalne opakowanie i kartę gwarancyjną?
Co w przypadku braku dowodu zakupu rzeczy?
Czy powinien uregulować pozostałe 90% należności i czy od uregulowania pozostałych należności można uzależnić rozpatrzenie reklamacji?
ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ
Czy taka treść odpowiedzi może być uznana jako ustosunkowanie się do złożonej reklamacji z tytułu gwarancji?
Kto jest stroną dla zgłaszającego reklamację?
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE SPRZEDAWCY
Jeżeli zapytam sprzedawcę o różnicę między gwarancją a rękojmią, to czy musi mi odpowiedzieć?
Reklamowałam kurtkę i w zamian dostałam nową, tę samą, kurtkę, ale otrzymałam stary paragon. Czy powinnam dostać nowy paragon?
NIEZGODNE Z PRAWEM DZIAŁANIA SPRZEDAWCY
Czy jest to zgodne z prawem?
Co mam zrobić w danej sytuacji?
Czy przysługują mi jakieś roszczenia w stosunku do sprzedawcy?
Czy sklep nie odpowiada za towar, który sprzedaje?
Czy muszę odsyłać rzeczy, które się zużyły bądź je odkupić?
TERMINY
Czy w przypadku wymiany towaru na nowy z tytułu rękojmi okres dwóch lat biegnie od nowa, tak jak w przypadku gwarancji?
Czy na protokole reklamacyjnym może być więcej niż 14 dni na rozpatrzenie?
BRAK KONTAKTU ZE SPRZEDAWCĄ
Kupiłem telefon za pośrednictwem portalu internetowego z polskiego sklepu. Telefon się popsuł, odesłałem go, a reklamacja została uznana i towar został wysłany do producenta z Chin. Minęło już prawie 5 miesięcy. Na początku sklep odpowiadał na moje wiadomości. Teraz już nie. Co mogę zrobić w tej sprawie? Chciałbym odzyskać telefon lub pieniądze.
KWESTIE SPORNE CO DO WADLIWOŚCI RZECZY
Klient zgłosił się z reklamacją biżuterii po roku od zakupu i biżuteria została przez nas naprawiona. Po upływie 2 lat wrócił z kolejną reklamacją i żąda
rękojmi. Mowa tu o uszkodzeniach mechanicznych, do których klient oczywiście się nie przyznaje. Czy mamy obowiązek drugi raz przyjąć uszkodzony przez niego towar?
WYMIANA RZECZY
Czy jeśli zepsuła mi się słuchawka i pójdę do sklepu, w którym je kupiłem, zgłaszając reklamację, to czy mogę wymienić je tylko na słuchawki tego
samego modelu?
Jeżeli otrzymamy towar i – powiedzmy, że – składa się on z dwóch części, z których jedna jest uszkodzona, czy można reklamować tylko tę jedną część i
żądać obniżenia ceny całości o wartość tej części? Przykładowo uszkodzona końcówka od odkurzacza. Sam odkurzacz i inne końcówki są sprawne, a nie
możemy sobie pozwolić na odsyłanie całego odkurzacza, bo jest on nam potrzebny.
A jak sprawa wygląda w przypadku reklamacji odzieży (wadliwy materiał), na której dokonano przeróbek krawieckich? Czy można odwołać się do rękojmi?
Przeróbki nie miały związku z powstaniem wady.
POWTÓRNE WYSTĄPIENIE WADY
Mam problem z lodówką, która po pół roku od zakupu przestała chłodzić. Wada była zgłoszona do producenta. Serwis przyjechał i wymienił jakąś część
w lodówce. Minęło kolejne pół roku i znowu to samo – przestała chłodzić. Czy można żądać od producenta wymiany lodówki na nową, jeśli drugi raz się
zepsuła?
Kupiłem zegarek i po miesiącu przestał działać. Reklamowałem go i okazało się, że serwis wymienił baterię. Po roku powtórzyła się taka sama sytuacja.
Nastąpiła ponowna reklamacja. Chciałem wymienić go na inny zegarek, bo wydaje mi się, że jest coś nie tak, ale serwis stwierdził, że zegarek działa bez
zastrzeżeń i wymienili tylko baterię. Za chwilę kończy się gwarancja.
KOSZTY TRANSPORTU
A co w sytuacji, gdy sprzedawca nie odebrał przesyłki zawierającej reklamowany towar? Przesyłka wróciła jako niepodjęta w terminie
Nie wiem, co mam zrobić z uszkodzonym przez dostawcę towarem (szafa ubraniowa, połamane części na pół). Dostarczono ją w niezgodnym z umową
czasie (na stronie internetowej była informacja o wysyłce w ciągu 2-3 dni, a dostarczono po 3 tygodniach). Reklamacja przyjęta, ale nie chcę już tej szafy.
Nie chcę jeszcze kilka miesięcy czekać na dostawę i kupiłam już inną. Kilka razy pisałam do nich w sprawie odstąpienie od umowy. Nie ma odpowiedzi.
Czy muszę odesłać wszystko z tymi uszkodzonymi i połamanymi częściami? Czy muszę opłacić dostawę do sprzedawcy? Czy można otrzymać zwrot
pieniędzy za towar?
Odesłałem towar, a reklamacja została uznana. Towarem był samochód, który pojechał na lawecie aż 170 km, żeby dotrzeć do sprzedawcy. Czy po naprawie
sprzedawca musi mi go zwrócić w ten sam sposób? Czy będę musiał jechać po niego sam?
Zakupiłam narożnik w sklepie internetowym i zapłaciłam dodatkowo za usługę wniesienia. Narożnik został uszkodzony podczas transportu, a naprawa mebla
wg producenta wymagała zabrania go do fabryki na klika tygodni, co było dla mnie nadmierną niedogodnością, w związku z czym odstąpiłam od umowy, na
co sprzedawca wyraził zgodę. Sprzedawca jednak chce zwrócić pieniądze wyłącznie za towar, bez wspomnianych kosztów wniesienia. Uzasadniał to tym,
iż wniesieniem zajmowała się firma zewnętrzna. Firma transportowa została wynajęta przez sprzedawcę, a usługę umieścił na fakturze zakupu. Czy w takim
razie muszę ponieść koszt wniesienia uszkodzonego mebla?
Co należy zrobić, jeżeli gwarant wysłał tablet pod całkiem inny adres i obwinia kupującego o podanie błędnego adresu? Kartka z adresem zwrotnym i opisem
usterki została załączona poprawnie. Jakie kroki należy podjąć, aby odzyskać tablet bądź uzyskać zwrot jego kosztów?